هنگامی که مردم
از شما این سئولات را میپرسند، جوابتان چیست؟ "کارتان چیست؟ یا " شرکت شما
چه کاری را انجام میدهد؟"، "چرا باید شما را استخدام کنم؟" یا
"چرا باید با شرکت شما همکاری تجاری کنم؟"، "چه شاخصهایی باعث متفاوت
و بهتر بودن شما نسبت به سایر رقبایتان میگردد؟"، "چرا باید شما را به همکاران
و مشتریان خود معرفی کنم؟"... آیا پاسخ شما باعث بالا رفتن ابروهای شنوندگان میشود؟
و با اشتیاق توضیحات بیشتری را میطلبند: "بیشتر بگو..."، اگر چنین است که
برایتان خیلی هم خوب است و این بدان معنی است که شما به درب ورودی ذهن آنها وارد شده
اید. واگرنه، شما موفق به جلب نظر ایشان نشده اید و درآمد، روابط، نتایج روی میز، محصولات،
سرمایه گذاری و خدمات متقابل قطع میشوند
اگر میخواهید که
توانایی توضیح روشن از آنچه برایتان اهمیت دارد را بدست آورید، مانند؛ ایده، ابتکار،
شرکت ویا علتی که مردم به آن مرتبط شوند، بیاد داشته باشید، و به دیگران هم توصیه کنید،
که باید یاد بگیرید متبلور و واضح و بروشنی در 60 ثانیه، شرح گزارش ارزش شما و آنچه
که هستید و میتوانید انجام دهید و چرا باید کسی در تجارت با شما همکاری کند و نیز توانایی
تجارت خود را ارائه دهید
درواقع، هر جا
که میروید، کنفرانسها، نمایشگاهای صنعتی و شغلی، رخدادهای برقراری تماسهای تجاری با
دیگران، در آسانسورها، جلسات انجمن اولیاء و مربیان و یا حتی قدم زن در پارک، مردم
میپرسند: "کارتان چیست؟" یا "چرا باید با شما همکاری کنم؟"...ء اگر بسرعت، آنچه که مربوط به شما میشود، را نتوانید ارائه بدهید،
(بوسیله کلام، نوشتار و یا آنلاین) روش قانع کننده ای که باعث بالا رفتن ابروهای مردم
(نشانه اطمینان و علاقه) نشود ، بشما توجه نمیکنند و شما یک دوست بالقوه، مشتری، کمک
کننده، شریک استراتژیک و یا یک مرجع خوب را از دست خواهید داد
مترجم: فرشاد
سجادی
منبع:
No comments:
Post a Comment