به ياد سيصد و شصت روز مظلومانه زندانی شدن استاد ايليا

Wednesday, September 08, 2010

نکته 144 - مجموعه برنامه های کاربردی : برنامه بازاریابی


یک بازاریابی موفق، از دل یک برنامه موفق بازاریابی نمو پیدا می کند. در این کار تا آنجا که می توانید متبحر شوید و به تناسب نیاز این مهارت را بهبود بخشید. شرایط کسب و کار می تواند سریعاً تغییر کند چون بازار تکامل می یابد، تکنولوژی های جدید پا به عرصه می گذارد و یا مشتری ها برخی از محصولات را کنار می گذارند. برنامه شما می تواند به عنوان یک نقشه راه قابل اعتماد، مورد استفاده واقع شود حتی اگر عوامل منحرف کننده نیز بر سر راه نمایان شود.

گام اول – محصول خود را ارزیابی کنید که آیا قابلیت بازاریابی دارد یا نه. چه چیزی در آن منحصر به فرد است؟ آیا مشتریان خود را می شناسید؟ آیا مطمئن هستید که محصول شما می تواند نیازهای مشتریان را برآورده کند؟

گام دوم – در نظر داشته باشید که یک برنامه بازاریابی باید یک استراتژی شفاف و دقیق را ایجاد نماید. این استراژی شامل بودجه تخصیص یافته، همچنین مشتری های آینده و نحوه ارتباط با آنها است. ساعت هایی که صرف تدوین این برنامه می کنید، باعث می شود که در آینده وقتتان صرف دوباره کاری ها و سعی و خطا نشود

گام سوم – اطلاعات پایه را گردآوری کنید. این اطلاعات شامل اطلاعات مالی، گزارش های فروش، محصولات فعلی ، لیستی از اهداف بازاریابی و اطلاعاتی در مورد مشتری ها و رقبا است. مشتری های فعلی خود را حفظ کنید و برای مشتری هایی که می خواهید جذبشان کنید، تحقیقات بازاریابی انجام دهید

گام چهارم – اهداف کلی خود را با دقت هرچه ممکن توصیف کنید. اهداف عینی و قابل اندازه گیری تدوین کنید.

گام پنجم - بودجه مورد نیاز خود را مشخص کنید. کارهای بزرگ را به کارهای کوچکتر و مشخص تقسیم کنید

تا بتوانید بودجه آن را معلوم کنید. بودجه باید بر اساس درصد معقولی از فروش باشد

گام ششم- منابع لازم را تخصیص دهید. مشخص کنید که کدام کارها می تواند برون سپاری شود، مثلاً طراحی وب سایت، ارسال نامه ها و یا برپایی نمایشگاه ها

گام هفتم - برای آنکه برنامه خود را به خوبی تشریح کنید، جداول و نمودارهای گویا ترسیم کنید

گام هشتم – یک نتیجه گیری داشته باشید که دارای خطوط راهنمای اصلی باشد از جمله اینکه زمان پیش بینی شده برای تحقق اهداف، مشتریان جدید و هزینه های لازم. بعد از شروع اجرای برنامه، جلساتی را بگذارید و پیشرفت خود را ارزیابی کنید

گام نهم- یک بازنگری اجرایی بنویسید. این بازنگری اجرایی باید به صورت خلاصه باشد. به صورت خلاصه و تیتروار، نقاط اصلی برنامه خود را وضع کنید. ارقام اصلی مالی را هم در این خلاصه لحاظ کنید. این خلاصه را در یک صفحه محدود کنید


منبع

No comments: