به ياد سيصد و شصت روز مظلومانه زندانی شدن استاد ايليا

Thursday, September 23, 2010

نکته 150 - تفکر تصویری: قسمت دوم



تفکر تصویری درباره استفاده از تصاویر در حل مسایل، بررسی موضوعات پیچیده و ارتباطات بهتر است. برای بهبود توانمندی در تفکر تصویری، نیاز نیست که یک هنرمند باشید.

تفکر تصویری، راهی برای مدیریت افکار و ارتباط بهتر با دیگران است. با تفکر تصویری می توانید از مرز واژه ها و ارقام فراتر روید و دنیای غیرخطی تصاویر، نقشه ها، شبکه، علامت ها و نمودارها را بهتر درک کنید. المان های دنیای تصاویر می تواند وضعیت های پیچیده را ساده و قابل فهم کند
بسیاری از پیام هایی که در یک ارتباط به طرف مقابلمان می رسانیم، از چهره و دست هایمان منتقل می شود. از این رو هرکس یک صدای تصویری منحصر به فرد دارد. این صدای خود را کشف کنید زیرا رفتار و گفتار شما را معنی بیشتری می دهد باعث جلب توجه به شما می شود.

تصاویر اتفاقی نیز می تواند الهام بخش باشد. داوینچی عادت داشت با نگاه به ترک های دیوار، الهام بگیرد. نگاه به تصاویر اتفاقی می تواند باعث خلاقیت شود.

برای شروع تفکر تصویری، باید از ترسیم ساده اشکال شروع کرد. این درس خوبی است برای درست دیدن. برای این منظور ، لازم است که یک مداد و یک دفتر نقاشی همراه داشته باشید. همین طور تلاش کنید تا ایده های خود را به تصویر بکشید. این تصویر می تواند از چند خط ساده هم تشکیل شود و نیاز به یک طرح هنری کلاسیک نیست.


منبع

http://www.squidoo.com/communicationnation

No comments: