به ياد سيصد و شصت روز مظلومانه زندانی شدن استاد ايليا

Friday, December 10, 2010

نکته 171- پنجاه راه برای بهبود زندگی

این مقاله توسط نویسنده مهمان، مارک فو، نویسنده کتاب “هفتاد و هفت خصیصه مردم بسیار موفق”، نوشته شده است.

اگر در زندگی شما کمی بهم ریختگی باشد، مشکلی نیست؛ همانطور که آلبرت انیشتن، گفته است : “ سه قانون کار: در بهم ریختگی، سادگی را پیدا کن، در ناهماهنگی، هارمونی و هماهنگی را دریاب، درمیان دشواری، فرصتها قرار گرفته است.”

چالشهای غیرمنتظره، ما را قوی تر می کند، پس از آنها اجتناب نکنید. پنجاه پیشنهاد موثر زیر را در ذهن داشته باشید تا بتوانید زندگی خود را ساده و موثر کنید و در سال جدید، زندگی خود را به مسیر خود برگردانید.

1. کاغذهای قدیمی را که کشویتان را در خانه پر کرده است، بازیافت کنید. اگر مثل من باشید، کشوهای شما مملو است از دستورالعملهای قدیمی، کاغذهای تبلیغات، پرورنده ها، یادداشتها به خودتان. همه آنها را دور بریزید. از یک ماشین کاغذ خرد کن استفاده کنید تا هم این بهم ریختگی را کم کند و هم حریم خصوصی شما حفظ شود.

2. با تصور کردن خویشتن ایده آل خود، خود را بطور ذهنی برای تغییر آماده کنید. چه کسی را بیشتر از همه تحسین می کنید؟ خود را در آینده، چگونه در خیالتان می بیند؟ تصمیم دارید چه کسی باشید؟ خود را به صورت شخص موردنظر خود به تصویر بکشید.

3. درک کنید که حوادث غیرمنتظره، می تواند خوب باشد. همانطوری که دالای لاما گفته : “بخاطر داشته باشید که دست نیافتن به آنچه که می خواهید، گاهی یک شانس غیرمتقربه است.”

4. از مردمی که تحسینشان می کنید، بپرسید که چگونه به جایگاه امروزیشان رسیده اند. من همیشه پدربزرگم را تحسین می کنم. آموختن اینکه او چگونه تجارت خود را راه اندازی کرد و با مشکلات در زندگی اش دست و پنجه نرم کرد و همچنان در همه این مشکلات، بخشایندگی اش را حفظ کرد، بسیار به من در کشمکشهای زندگی شخصی ام کمک کرد.

5. مصرف الکل، سیگار یا سایر عادات بد را تقلیل دهید. پولی را که از طریق نخریدن یا کاهش استفاده خود از این موارد جمع می کنید، می تواند در یک مصرف بهتر، مانند تعطیلات رفتن، بکار برده شود.

6. المانهای منفی را از زندگی خود حذف کنید، مانند کاری که دوست ندارید انجام دهید یا مردمی را که دوست ندارید. اگر دوستانی دارید که شما را پایین می کشند، لزومی نیست که از سر اجبار رفت و آمد با آنها را ادامه دهید. ارتباط خود را با آنها قطع کنید تا کمتر ضرر کنید.

7. هر روزِ خود را، با لیست کارهای روزانه در کنار فنجان قهوه صبحانه خود، شروع کنید. دانستن اینکه باید چه کارهایی را در روز انجام دهید، شما را در مسیر خود نگه می دارد.

8. خانه خود را از بالا تا پایین تمیز کنید و هر چیزی را که تاریخش گذشته، دور بریزید. نه فقط دستورالعملهایی که در فوق به آنها اشاره شد، بلکه همه اوراق قدیمی که به خیریه اختصاص داشته یا در حراج خانگی بفروش رفته است.

9. برای پرورنده های شخصی خود، یک سیستم مشخص بایگانی درست کنید. با یک قفسه بایگانی کشودار ساده و پوشه های اتیکت دار غیرخصوصی، می توانید هنگامی که دنبال مورد معینی می گردید، کار را برای خود، آسان کنید.

10. خرید خوار و بار هفتگی خود را در مناسبترین روز انجام دهید. یک لیست خرید و یک حساب خرج، درست کنید و برای صرفه جویی در زمان و پول، تنها چیزی را که نیاز دارید، بخرید.

11. برای سنجش تخصص خود، تستی را انجام دهید تا توانایی های خود را شناسایی کنید. اگر از تخصص خود راضی نیستید اما نمی دانید از کجا تغییر را شروع کنید، شناسایی توانایی ها و امکانات جدید، فکر خوبی برای شروع خواهد بود.

12. اگر مشکلاتی دارید که نیاز به بحث کردن در مورد آن است، با یک مشاور حرفه ای ملاقات کنید. بسیاری از مردم با وزنه های سنگینی از گذشته یا بارهای احساسی که باعث عقب افتادن آنها می شود، دست و پنجه نرم می کنند. به آنها رسیدگی کنید و با کمک متخصصان به جلو پیش بروید.

13. کابینتها را کاملاً واررسی کنید و همه داروها و غذاهای منقرض شده را دور بریزید. آخرین باری که این کار را انجام دادم، هر چیزی پیدا می شد، از پودر کاری سه ساله بگیرید تا آسپرین پنج ساله. آنها را دور بریزید.

14. یک برنامه رژیم غذایی مشخصی را بوجود آورید که بر دانه های عمل آورده نشده، میوه ها و سبزیجات، تاکید دارد. یک برنامه غذایی سالم، می تواند تاثیر چشمگیری بر سطح کلی انرژی شما داشته باشد.

15. در برنامه غذایی روزانه خود، قرصهای ویتامین را اضافه کنید. مکملهای ویتامین به شما کمک می کند تا احتمال سرطان و پوکی استخوان را در بین دیگر اختلالات، کاهش دهید.

16. یک برنامه ورزشی مشخص همراه با فعالیتی که از آن لذت می برید، مانند رقص یا دوچرخه سواری، داشته باشید. دوست دخترم یوگا دوست دارد و من عاشق فوتبال هستم، هر ورزشی که فعالانه باشد، به حساب می آید.

17. به قرار ملاقاتهایی را که به تعویق انداخته اید، رسیدگی کنید. رفتن به دکتر یا دندان پزشک، زمانیکه مریض می شویم، آسان است، اما برای سلامتی، پیشگیری، بسیار مهم است.

18. تمرینهای فکری انجام دهید. جدول کلمات متقاطع، سودوکو یا دیگر بازی ها با کلمات، تنها راهی برای گذارندن وقت نیست. تحقیقات نشان داده که این بازی ها، در افزایش قابلت ذهنی موثر است.

19. کتاب خود را انتشار کنید. اکنون این کار بیش از هر زمانی بوسیله اینترنت، آسان شده است. می توانید ایده های خود را از اینترنت بگیرید و شروع به پول درآوردن از آن کنید. من کتاب الکترونیک خودم را با عنوان “77 خصیصه افراد بسیار موفق”، به چاپ رسانیده ام. می توانید ملاحظه کنید.

20. یک لیست مطالعه درست کنید و به یک کلوب کتاب خوانی بپیوندید. بسیاری از مردم می گویند که می خواهند بیشتر مطالعه کنند، اما بدون یک برنامه واقعی، ممکن است که وقت نکنید که مطالعه کنید. پیوستن به کلوبهای کتاب خوانی، نه تنها یک فعالیت اجتماعی محسوب می شود بلکه شما را با لیست مطالعه تان در ارتباط قرار می دهد.

21. هر روز زمانی را برای خودتان قرار دهید. سوزان تیلر می گوید که “اختصاص زمانی کامل به خود، به ذهن شما کمک می کند که فرصتی برای تجدید خود پیدا کند و نظام پیدا کند.”

22. تمرینهای تنفسی و مدیتیشن انجام دهید. استرس می تواند یک اثر همه جانبه بر همه سطوح بهره وری شما داشته باشد. من شخصاً وقتی مضطرب می شوم، تنفس را در آن زمان فراموش می کنم. زمانی را برای تنفسی عمیق قرار بدهید و سطح اکسیژن را در مغزتان بیشتر کنید.

23. با صداقت رفتار کنید و صحبت کنید. آیا می توانید پای حرفی که می زنید یا کاری که می کنید بایستید؟ اگر نه، زمان این رسیده که کلمات خود را از نو بیازمایید و یادبگیرید بصورتی باز و صادقانه ، صحبت خود را شمرده شمرده بیان کنید. این کار مانع اشتباهات احتمالی در آینده می شود.

24. از اشتباهات گذشته بیاموزید. هر کسی اشتباه می کند. معمولاً در طی زندگی خود اشتباهات زیادی می کنیم. چنانچه این اشتباهات خیلی تکرار نشود و به عنوان یک تجربه یادگیری محسوب شود، در واقع در طولانی مدت، برای ما مفید خواهند بود.

25. در اجتماعاتی که در آن هستید، داوطلبانه به دیگران کمک کنید. کمک به دیگران، راه تحسین برانگیزی برای با هم زیستن است.

26. یک زبان یا یک سرگرمی جدید، یاد بگیرید.

27. زندگی نامه های الهام بخش بخوانید. به منظور ایده های جدید، ببینید که دیگران چگونه زندگی خود را تصحیح کردند.

28. با غریبه های صحبت کنید. مکلمات غیرمنتظره، می تواند بسیار الهام بخش باشد.

29. با خویشاوندان و دوستانی که دور از شما زندگی می کنند، دوباره رابطه برقرار کنید. به کسانی که دلتان برایشان تنگ شده، زنگ بزنید، اما تا جایی که می شود زنگ زدن را به تعویق بیاندازید. از اینترنت، و نرم افزاراسکایپ (Skype) و یا چت کردن بصورت آنلاین، برای ارتباطات خود استفاده کنید.

30. مسواک خود را عوض کنید، چون ممکن است مملو از باکتری باشد.

31. بیشتر چرت بزنید. معمولاً قابلیت خواب در تقویت انرژی و حوصله، دست کم گرفته می شود. خواب، زمان واکنشهای شما را سریعتر می کند.

32. حداقل در روز، شش لیوان آب بنوشید. اندازه بودن آب بدن، سطح انرژی را بالا نگه می دارد.

33. کلکسیون عکس خود را مرتب کنید. هم فایلهای دیجیتالی و هم پرینت شده را در آلبوم، نگه دارید. اگر خانواده شما نیز مانند خانواده من باشد، عکسها در یک جعبه کفش بصورت غم انگیزی در قفسه رها شده و فقط جا می گیرد.

34. در جمع خود به هنر علاقه نشان دهید. دیدن از گالری ها به شما کمک می کند که با هنرمندان در جمع خود آشنا شوید و این به تهییج تفکر کمک می کند.

35. به کلوبهای سرگرمی بپیوندید. دوست من بسیار به ساختن ماکتهای هواپیما علاقه مند بود و چنان در آن عمیق شد که اکنون گواهی تجاری پرواز با هواپیما، گرفته است. نمی توان گفت که یک سرگرمی ساده، شما را به چه چیز در زندگی هدایت می کند.

36. تقویمی داشته باشید که در آن قرارها و تعهدات زمانی شما مشخص می شود. قرار دادن یک reminderتصویری (برنامه تذکر دهنده) در مقابل خود، بسیار می تواند به شما کمک کند. همه ما، نوع یادگیری مختلفی داریم.

37. مکالمات مشکل را عقب نیاندازید. با مشکلات، صریح و سریع برخورد کنید. این کار بسیار باعث کاهش دلنگرانی ها می شود.

38. لیستی از اولویتها درست کنید و کاری را انجام دهید که شما را خوشحال می کند. اگر اخیراً ارتباط خود را با لیست اولویتهای خود از دست داده اید ، بهتر است که بنشینید و بیاندیشید که چه چیزی واقعاً شما را خوشحال می کند. برای فهمیدن این اولویتها، تا جایی که می توانید تلاش کنید.

39. زمان بیشتری را در بیرون بگذرانید. طبیعت می تواند ذهن آشفته شما را آرام کند و افکار شما را واضح کند. قدم زدن در بیشه ها و یا کوه نوردی در هر سطحی، می تواند به شما احساس غرور و پیشرفت بدهد.

40. در سخنرانی ها شرکت کنید، چه سخنرانی های علمی یا دیگر انواع سخنرانی. این کار به شما کمک می کند که از آنچه در جهان اتفاقی می افتد، مطلع باشید و بر اساس آن برنامه ریزی کنید. فعال نگه داشتن ذهن، به شما در همه جنبه های زندگی، کمک می کند.

41. زمانی به کشیدن و انبساط ماهیچه های خود، اختصاص دهید. برای پیوستگی و جریان ماهیچه ها، ماساژ ببینید، سپس از این انرژی برای کارهای روتین خود استفاده کنید.

42. خندیدن را در اولویت قرار دهید. برای خندیدن با سرگرم کننده ترین دوستانتان رفت و آمد کنید و یا فقط بنشینید و کمدی های قدیمی مورد علاقه خود را ببینید. خنده، ورزش محسوب می شود و نشان داده شده که می تواند چرخه زندگی را گسترش دهد.

43. زمانی را در روز، برای کاری انجام ندادن مشخص کنید. وقتی بچه بودم، بخاطر می آورم که بین فعالیتهای مدرسه زمانی برای “وقت آزاد” بود. از این زمان می توانید برای خواندن، نقاشی کردن یا فقط به فضا خیره شدن، استفاده کنید.

44. تعطیلات ضروری را برنامه ریزی کنید.

45. روشهای جدید سرگرمی را یاد بگیرید. نیازی ندارید که مارتا استیوارت (یک تاجر بزرگ) باشید تا یک برنامه شام بزرگ، راه بیاندازید. یادگرفتن اینکه چطور با حداقل تلاش، مهمان یا میزبان باشید، سطح اعتماد بنفس شما را بالا می برد.

46. لباسهای قدیمی را که دیگر اندازه شما نمی شود، دور بیاندازید. خیلی از ما آنقدر لباس کهنه و بی فایده داریم که جایی برای خودمان نمانده است. با لباسهای اندازه و مناسب، احساس خوبی پیدا کنید.

47. در حال، زندگی کنید نه در گذشته. گذشته تمام شده است. به جلو حرکت کنید و از هر لحظه لذت ببرید. لیستی از آن چیزهایی را که باید تکمیل شوند، نگه دارید و با این اطلاعات به جلو حرکت کنید.

48. از اشتباهات گذشته درس بگیرد و در زندگی خود به جلو حرکت کنید. با به جلو نگریستن و نگاه نکردن به عقب، زندگی خود را تصحیح کنید.

49. ماشین خود را معاینه کنید، همانطور که به دکتر می روید تا جسم خود را معاینه کنید. آنقدر صبر نکنید که تعمیر کردن ماشینتان، خیلی دیر شود. یک بار، به همین دلیل در جاده آیپن در مالزی گیر کردم و واقعاً ناخوشایند بود.

50. بودجه ای را برای تعمیرات احتمالی خانه خود قرار دهید. با کنار گذاشتن مقداری پول به این منظور، تعمیرات خانه را در لیست مشکلات احتمالی در سال آینده، قرار دهید.


مترجم : غ.س


منبع

http://litemind.com/life-in-order/

No comments: