براي تبديل شدن به يک متفکر استراتژيک اثر اعمالتان را بر ديگراني که در معرضش قرار مي گيرند، پيوسته بررسي کنيد. اين افراد محدود به رئيس و همکار و مشتري و دوستان نمي شود
براي انجام اين کار
- نظر ديگران را جويا شويد
- فرضيات را به چالش بکشيد
- بر آينده متمرکز باشيد
- نيروها و عواملي که باعث پيشرفت و بهبود برنامه هايتان مي شود را شناسايي کرده و چگونگي افزايش آن را بيابيد
- رقابت ها را مشاهده گر باشيد
- مشتري ها و ارزش هايشان را ارزيابي مجدد کنيد
- در مورد آخرين پيشرفت هاي حوزه کاري خودتان، به روز باشيد
- خودتان را براي يادگيري، آماده و مشتاق نگه داريد
همچنان ظرفيت هاي شناختي خود را بالا نگه داريد. به اين منظور
- آنچه که دور است را چنان بنگريد که گويي نزديک است و نسبت به آنچه که نزديک است نگاهي از دور داشته باشيد
- موافقان، مخالفان و اجراي هر کاري را نقادانه ارزيابي کنيد
- ايده هاي انتزاعي را گرفته و با کنار هم گذاشتن آنها به تصويري يک پارچه برسيد
- انتخاب هاي متعددي داشته باشيد، فرصت هاي جديد را ببينيد و روش هاي انجام کار را فرموله کنيد
- اجازه ندهيد که عواطف خالي از استدلال بر نتايج کار اثر بگذارد
- زنجيره علت و معلولي در سيستم هايي که با آنها مرتبط هستيد را بشناسيد
منبع
http://ww3.harvardbusiness.org/corporate/demos/hmm10/strategic_thinking/behaviors_and_attitudes.html
No comments:
Post a Comment